Mazăre

(pisum sativum)

Mazărea e cea mai bogată în proteine dintre toate legumele. ►Se numără printre primele plante însămânţate în noul an, cam pe la jumătatea lui februarie, astfel că în luna mai se poate mânca mazăre nouă, o hrană absolut delicioasă şi foarte nutritivă. Gătită cu zahăr sau cu sare ori numai simplă mazărea este foarte bună pentru stomac, pe câtă vreme gătită cu carne şi grăsime, este mai greu de mistuit. Mazărea uscată se recomandă să fie gătită sub formă de mazăre bătută, curăţită de pieliţele boabelor, aşadar sub formă de iahnie, fiind mai greu digerabilă altfel. ►Evident, nu se putea ca valoroasa legumă să lipsească din cartea de bucate a maestrei Sanda Marin: mazăre bătută, mazăre conservată în sare, mazăre verde cu slănină, mazăre verde englezească, mazăre verde gătită franţuzeşte, mazăre verde înăbuşită, mazăre verde păstăi, porumbei cu mazăre boabe, pui cu mazăre păstăi, pui cu mazăre verde boabe, raţă cu mazăre boabe, sufle de mazăre, supă de mazăre uscată, supă groasă de mazăre verde.

Nota bene: articol nefinisat (fara... rezonantze avepesti). S-avem putintica rabdare...

Ia uite-i cum se strâng, românaşii... Le e dor de Casă, dragii de ei...
Au plecat olteni la coasa...